طراحی سازمان ساختار

مدیریت استراتژیک و هدایت مسیر توسعه استراتژی و طراحی سازمان در شرکت‌های چند کسب‌وکاره (هلدینگ) متفاوت از کسب‌وکارهای عادی است. این تفاوت ناشی از دامنه فعالیت شرکت‌های چند کسب‌وکاره و مدیریت پرتفویی از کسب‌وکارهای گوناگون است که به مزیت‌ها و قابلیت‌هایی فراتر از مزیت رقابتی در یک بازار-محصول خاص نیازمند است.

از سوی دیگر، هرگونه تغییر کوچکی در ساختار سازمان باید در تعامل با استراتژی‌های سازمانصورت پذیرد. عدم همسویی میان استراتژی و ساختار سبب می‌شود تا ضمن بروز آشفتگی در سازمان، تحقق اهداف استراتژیک با خطر مواجه شود. به همین دلیل، تصمیم‌گیری درباره تغییرات سازمانی و تحولات ساختاری فراتر از نگرش منحصر به منابع انسانی و تعریف و تنظیم شرح شغل‌های سازمانی بوده و نیازمند در نظر گرفتن الزامات استراتژیک سازمان است. گروه پژوهشی صنعتی آریانا برای حل مسائل ساختاری و ارائه مشاوره در خصوص طراحی و بازطراحی ساختار از رویکرد استراتژیک بهره می‌گیرد و در ضمن آن، با بهینه‌سازی ساختار بر مبنای الگوی فعالیت در بازارهای جهانی، تلاش می‌کند امکان حضور موثر در بازارهای خارجی را برای مشتریان خود فراهم آورد. رویکرد آریانا در پروژه‌های سازمان و ساختار، در شرکت‌هایی نظیر گروه ماه‌تاب، شرکت بین‌المللی  پیمانکاری استراتوس و یا سازمان نظام مهندسی استان تهران این تضمین را فراهم می‌کند که دستاوردهای تحول در سازمان و ساختار تا حد مطلوبی با اهداف و چشم‌اندازهای استراتژیک تناسب داشته باشد.

سازمان و ساختار
صنایع معدنی

سوابق آریانا در مشــاوره مدیریت

[kswr_heading head_align=”right” head_title_fsize=”font-size:19px;” head_title_fstyle=”font-family:Inherit;font-weight:inherit;” head_subtitle_fsize=”font-size:14px;” head_subtitle_fstyle=”font-family:Inherit;font-weight:inherit;” head_title_margins=”margin-top:0px;margin-bottom:0px;” head_subtitle_margins=”margin-top:0px;margin-bottom:0px;” head_title=”آخرین دیدگاه‌ها و مقالات گروه آریانا در حوزه سازمان و ساختار:”][/kswr_heading]

سازمان توانمند: چگونه قابلیت‌هایی برای موفقیت پایدار ایجاد کنیم؟

قدرتمندسازی ماتریس

 پنج استراتژی رشد که باید از نو فرا گرفت

 هفت اصل برای واگذاری موفق کسب‌وکارها

عناصر تعریف‌کننده فرهنگ پیروز

فارسی