ادغام و تملیک، از ابزارهای مهم در اختیار مدیران ارشد برای بازسازی و مدیریت استراتژیک سازمان‌ها است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد سازمان‌ها به طور روزافزون از ادغام و تملیک به منظور گسترش توانمندی‌ها، ورود به بازارهای جدید، کسب دانش تکنولوژیک و دستیابی به سطوح بالاتری از عملکرد بهره می‌گیرند. استراتژی موفق ادغام و تملیک، نیازمند در نظر گرفتن مولفه‌هایی درباره شرکت مقابل از قبیل قدرت و سهم بازار، عملیات تولیدی، قابلیت‌های مکمل، دامنه فعالیت در زنجیره ارزش و تفاوت‌های فرهنگی است؛ با این وجود، این مولفه‌ها برای دستیابی به استراتژی موفق ادغام و تملیک، کافی نیستند.

ارزش‌گذاری پیش از ادغام و تملیک و مدیریت چالش‌های فرهنگی پس از ادغام و تملیک، نقش مهمی در ادغام و تملیک موفق ایفا می‌کنند و بسیاری از نمونه‌های شکست خورده جهانی ادغام و تملیک‌ها ناشی از ارزش‌گذاری نامناسب یا ناکارآمدی در مدیریت چالش‌های فرهنگی بوده است. فضای کسب‌وکار کشور و گسترش تعداد شرکت‌های چند کسب‌وکاره از یک سو و تمایل مدیران برای رساندن حجم فعالیت‌هایشان به ابعاد اقتصادی از سوی دیگر سبب مطرح شدن بیش از پیش ادغام و تملیک به عنوان یک گزینه استراتژیک شده است.

رویکرد مدرسه کسب و کار آریانا در مشاوره مدیریت

رویکرد آریانا در مشاوره مدیریت در حوزه ادغام و تملیک، رویکردی چند وجهی و شامل ترکیبی از مدیریت استراتژیک، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت ارتباطات میان ذی‌نفعان فرایند ادغام و تملیک، است. بر این اساس، آریانا آمادگی دارد در گام‌های مختلف از جمله ارزیابی زمینه‌های ادغام و تملیک، ارزیابی و ارزش‌گذاری شرکت‌ها، مشاوره خرید شرکت، مدیریت فرایند ادغام و تملیک، برنامه‌ریزی استراتژیک و طراحی ساختار پس از ادغام و تملیک، و ایفای نقش واسط در مذاکرات مرتبط با تصمیم‌گیری درباره ادغام و تملیک طیف وسیعی از خدمات مشاوره مدیریت را ارائه دهد.

صنایع معدنی

سوابق آریانا در مشــاوره مدیریت

برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص خدمات قابل ارائه از سوی گروه پژوهشی صنعتی آریانا در حوزه مشاوره ادغام و تملیک با ما در ارتباط باشید.

فارسی